دانلود کتاب الکترونیکی آموزش زبان برنامه نویسی HTML
نوشته شده توسط : Roh

html دانلود کتاب الکترونیکی آموزش زبان برنامه نویسی HTML

اچ‌تی‌ام‌ال (زبان نشانه‌گذاری بسامتن)، سنگ بنای وب است، یک زبان برای نشانه‌گذاری بسامتن که برای تدوین قالب و طراحی صفحه‌های وب به کار می‌برند. دستورعمل‌های این زبان، برچسب (Tag) نام دارند که محتوای یک صفحه وب، با آن‌ها، نشانه‌گذاری شده و بدین‌ترتیب، نحوهٔ نمایش آن صفحه برای مرورگرهای وب، توصیف می‌شود. HTML مخفف HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE است. این زبان در خلال دهه ۹۰ توسط دنیس ریچی اختراع شد.

هر یک از برچسب‌های اچ‌تی‌ام‌ال، معنا و مفهوم خاصی دارند و تأثیر مشخصی بر محتوا می‌گذارند، مثلا برچسب‌هایی برای تغییر شکل ظاهری متن، نظیر درشت و ضخیم کردن یک کلمه یا برقراری پیوند به صفحات دیگر در اچ‌تی‌ام‌ال تعریف شده‌اند.

یک سند اچ‌تی‌ام‌ال، یک پروندهٔ مبتنی بر متن (Text–based) است که معمولاً با پسوند .htm یا .html نام‌گذاری شده و محتویات آن از برچسب‌های اچ‌تی‌ام‌ال تشکیل می‌شود. مرورگرهای وب، که قادر به درک و تفسیر برچسب‌های اچ‌تی‌ام‌الهستند، تک‌تک آن‌ها را از داخل سند اچ‌تی‌ام‌ال خوانده و سپس محتوای آن صفحه را نمایان‌سازی (Render) می‌کنند.

اچ‌تی‌ام‌ال زبان برنامه‌نویسی نیست، بلکه زبانی برای نشانه‌گذاری بسامتن است و اساساً برای ساخت‌مند کردن اطلاعات و جدایش اجزای منطقی یک نوشتار — نظیر عناوین، تصاویر، فهرست‌ها، بندها و جداول — به کار می‌رود. از سوی دیگر،اچ‌تی‌ام‌ال را نباید به عنوان زبانی برای صفحه‌آرایی یا نقاشی صفحات وب به کار برد، این وظیفه اکنون بر دوش فناوری‌های دیگری همچون سی‌اس‌اس است.

کتاب الکترونیکی آموزش زبان برنامه نویسی HTML توسط خانوم بیتا ضرابیان تهیه شده است و بصورت فایل اجرایی می باشد و شما برای مشاهده آن نیاز به هیچگونه نرم افزار اضافی نخواهید داشت .





دانلود  دانلود مستقیم : کتاب الکترونیکی آموزش زبان برنامه نویسی HTML


tag  حجم فايل : 2 مگابایت 

پسورد  پسورد فايل : www.mohandesyar.com 





:: موضوعات مرتبط: , کتاب , ,
:: بازدید از این مطلب : 696
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: